יום רביעי, 11 בדצמבר 2013

טיפול מיני לפרטיים וזוגות


מהו סרוגייט, למי הוא ניתן, מתי ומאילו סיבות? האם מדובר רק בבעיות פיזיות הקשורות לאקט המיני, או שמא ניתן לטפל גם בהיבטים הרגשיים שמתלווים למין? והאם זה עובד?
להרבה אנשים יש בעיות בכל הקשור למין. אלה יכולות להיות בעיות פיזיות ואלה יכולות להיות בעיות רגשיות שמתלוות לאקט המיני. אם כן, לא תמיד הבעיות קשורות לסקס עצמו, אלא לתחושת המיניות או הדימוי המיני העצמי של האדם. במקרים כאלה, טיפול מיני יכול לעזור.
סרוגייט הוא מונח המתאר טיפול מיני מעשי שיש לו מאפיינים התנהגותיים והוא מתבצע בעזרת בן זוג זמני. השיטה הזו יכולה לעזור לכל מי שיש לו בעיות בתחום המיני, בין אם הן קשורות לאקט המיני באופן ישיר ובין אם לא. אומנם היא עדיין לא הפכה להיות דבר נפוץ שאפשר לדבר עליו באופן חופשי כמו על נושא יומיומי, אבל הטיפול בהחלט הפך להיות מבוקש יותר. היום, יותר ויותר אנשים מראים נכונות לקבל את הטיפול, בעיקר משום שכל נושא המין והמיניות הפך להיות חלק מרכזי בחיים שלנו.
רקע
השיטה פותחה על ידי וירג'יניה ג'ונסון ו-וויליאם מסטרס, היא סוציולוגית והוא רופא. בשנות ה 50 הם הקימו מעבדת מחקר ורצו לבחון פעילות מינית זוגית מול פעילות מינית פרטנית, תוך כדי בדיקה של הדופק ולחץ הדם, מתח שרירים, קצב נשימות, רוחב אישונים ועוד. המחקר זכה לחשיפה בכמה ספרים.
המפתחים הציעו תוכנית טיפולית למי שלוקה בתפקוד המיני, והגיעו אליהם אנשים מכל רחבי ארצות הברית. בשלב מסוים הם החליטו לגייס סרוגייט שישמשו כבני זוג חלופים לנבדקים שלא הצליחו להביא בני זוג לטיפול.
ההגדרה
ג'ונסון ומסטרס הגדירו את הסרוגייטים כבני זוג לצורך הטיפול שפועלים לפי הוראות הטיפול ומהווים מודל בעיני המטפל לייצוג הנשי או הגברי.
ממצאים
בשנות ה 70 וה 80 פורסמו מחקרים שונים שמצאו כי טיפול מיני שכזה היה יעיל יותר מטיפולים מיניים אחרים. עם זאת, השיטה של ג'ונסון ומסטרס הייתה שנויה במחלוקת, והרבה השוו אותה לזנות. אבל התוצאות בשטח אמרו את דבריהן, כפי שהראו המחקרים.
הטיפול והמקרים
בדרך כלל, הטיפול ממוקד בפתרון בעיה. הוא מנסה להגיע לאבחנה מוגדרת וברורה של הבעיה, ולבסוף לפתור אותה או לצמצם את ההשפעה של הבעיה על החיים האישיים וחיי המין של המטופל.

בדרך כלל הבעיה מתמקדת במה שקשור לאקט המיני עצמו, ולבעיות בקיום יחסי מין, כמו אימפוטנציה בקרב גברים, או חוסר חשק מיני בקרב נשים. בפעמים אחרות מזהים בעיות רגשיות שמביאות לבעיות הפיזיות, כמו דכאון עקב אובדן עבודה או משבר אמצע החיים. ויש מקרים בהם הטיפול לא מתמקד באקט המיני עצמו, אלא בדימוי העצמי המיני של המטופל ותחושת המיניות שלו, למשל כשהגוף מתחיל לעבור שינויים הורמונליים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה